کد خبر: ۹۰۷۰۵۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۳۱
ارتش اسرائیل «حمله هدفمند» به رفح را آغاز کرد

رفح بمباران شد | قطر هیئتی را به قاهره فرستاد

وزارت امور خارجه قطر روز سه‌شنبه از اعزام هیئتی به قاهره مصر برای از سرگیری مذاکرات با امید به توافق برای آتش‌بس خبر داد. حملات زمینی اسرائیل حداقل پنج کشته در رفح برجای گذاشت.اسرائیل قول داده است که عملیات زمینی وسیعی را در این منطقه انجام دهد.
رفح بمباران شد | قطر هیئتی را به قاهره فرستاد
آفتاب‌‌نیوز :

ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد در حال انجام «حملات هدفمند» علیه حماس در شرق رفح است.

دقایقی قبل‌تر کابینه دفتر نخست‌وزیری اسرائیل اعلام کرد کابینه جنگی این رژیم به اتفاق آرا تصمیم به ادامه عملیات در رفح گرفت تا فشار نظامی بر حماس را برای آزادی اسرا و دستیابی به دیگر اهداف جنگ ادامه دهد.

نزدیک به ۱.۵ میلیون نفر فلسطینی در شهر رفح واقع در جنوبی‌ترین نقطه غزه پناه گرفته‌اند. در صورت آغاز عملیات اسرائیل در این منطقه، آوارگان فلسطینی جایی برای رفتن ندارند. 

به نوشته فارس، آژانس امدادرسانی سازمان ملل متحد روز جمعه گفت چنانچه اسرائیل طرح خود برای حمله به رفح را پیش ببرد صد‌ها هزار نفر در معرض خطر مرگ قرار خواهند داشت.

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد ساعاتی قبل‌تر گفته بود از بابت گزارش‌هایی که نشان می‌دهند حمله زمینی گسترده اسرائیل به رفح ممکن است قریب‌الوقوع باشند مستوجب نگرانی است.

همزمان منابع فلسطینی از حملات هوایی شدید و تحرکات زمینی گسترش داده‌اند. به نقل از یک سخنگوی ارتش اسرائیل هم گزارش داده که تل‌آویو فعلاً در حال انجام حملاتی محدود علیه برخی مواضع حماس است. 

این حمله در شرایطی انجام می‌شود که ساعاتی قبل‌تر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس از موافقت با طرح پیشنهادی مصر برای آتش‌بس/تبادل اسرا خبر داده بود. 

رسانه‌های اسرائیلی، اما مدعی شدند که کابینه این رژیم گفته که حماس طرح مصر و قطر را تعدیل کرده و این طرح برای تل‌آویو قابل قبول نیست.

ادعای ارتش اسرائیل: کنترل کامل گذرگاه رفح را به دست گرفتیم

به نوشته مهر، ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد: ما کنترل گذرگاه رفح را به صورت کامل به دست گرفته ایم.نیرو‌های اسرائیلی بعد از به دست گرفتن کنترل این گذرگاه عملیات پاکسازی گسترده در این منطقه را آغاز می‌کنند.

شبکه الجزیره ساعتی قبل گزارش داد که نظامیان صهیونیست به گذرگاه رفح در جنوب نوار غزه حمله کرده اند.

در همین خصوص «وائل ابوعمر» مسئول رسانه‌ای گذرگاه رفح در گفتگو با شبکه المیادین تاکید کرد: رفت و آمد مسافران در گذرگاه رفح و ورود کمک‌های بشردوستانه از طریق این گذرگاه به نوار غزه کاملاً متوقف شده است. این روند بعد از ورود تانک‌های رژیم صهیونیستی به گذرگاه رفح متوقف شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
جواد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
0
1
از آمریکا چه خبر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
2
0
سردبیر ...آفتاب از کجا میدونی هدفمند بوده ؟!! نکنه نتانیاهو بهت گفته !
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین